Friday, April 18, 2014

Newsletter 3rd edition - The Non-Stop 4 Days 18th Birthday Celebrations!

I had a pretty good birthday experience on March 29th this year. I was really excited with high expectation for my 18th birthday in America. Have a big party on my house, enjoy the pond, bbq party, spending time with all my American friends, or have a memorable dinner with my host family. It was okay until unexpected news from my coordinator came, which told me I have to do other CIEE orientation and trip which is a mandatory for me as a grant student.

Thursday, March 28th.The day before I’m gone which is the day before my birthday too, fortunately I still got a chance to go to school before my coordinator pick me early. I got a lot of surprise from all my friends at school that I wasn’t expecting before. There were balloons all over my locker, plenty chocolate bars inside my locker, and a really big chocolate cake from my friends. At 1 pm my coordinator came and I have to leave my town and went to the trip to Eureka Spring, Arkansas. I met a lot of new people that I haven’t seen before. To be honest I wasn’t at really good mood at that moment because I really don’t want leave my friend and my town, but I tried to seem excited as always. I tried to opened my mind because I already there that’s the decision and I supposed to having fun.

Friday, March 29th (D-day). Celebrated my birthday with exchange student around the world was a fantastic day. First in the morning I woke up with all balloons in all over my bed, floor, and wall inside my room at the hotel. Everyone come and say happy birthday to my room, and my coordinator gave me a big pin that said “Birthday Girl”. I have to stick it on my shirt and wear it all day long, which made all the random people that I met at that day say happy birthday to me.  We began our trip by visiting so many beautiful places. The most amazing and memorable event at that day was in the night. We gathered at my coordinator room to eat cake and celebrate my birthday. They all sang ‘happy birthday to you’ song in many languages like in Arabic, Spanish, Thailand, Korea, China, Serbia, Indonesia, Russia and other countries. It was really touching for me and makes my 18th birthday different than ever. Can you imagine that, it was like a sort of international birthday night for me!

Monday, March 30th. We continue our last day trip at Eureka Spring, Arkansas. And have to leave back to our host family. It was really sad because we were having a really good time together as foreign exchange students. We’re just like a family. I arrived at my home in the night and my host family give me other birthday cake, so we celebrate my 18th birthday again and have a family dinner at that night.

Tuesday, March 31st. First I thought it was over, and no more celebration. But it’s not. In my host family’s house they have a nanny called Ms. Pam. Besides taking care of the kids and the house, she usually picks me up from school every day. At that day, she gave me other surprise after school with cute gift and she brought me another delicious chocolate cake with brownies, chocolate cream, caramel, and chocolate slices as the toppings. It was extremely delicious, another piece of heaven.
I thought having birthday during travelling won’t be fun. Because I was expecting having a great birthday with all my American friends and my amazing host family will be the best thing I could do for my birthday and have to travel to somewhere else with the people I just meet will be horrible. But It wasn’t that bad at all, it was a great and awesome idea. In fact I got to see my friends the day before my birthday, have an ‘international birthday’ during the trip, and still got a chance to have a family dinner.

Perayaan Ulang Tahun ke-18 Selama 4 Hari!

Saya mendapatkan pengalaman ulang tahun yang luar biasa pada tanggal 29 Maret tahun ini. Saya benar-benar gembira dengan harapan tinggi untuk ulang tahun ke-18 saya di Amerika. Merayakan pesta taman, menikmati kolam, bbq party, menghabiskan waktu dengan semua teman saya, atau sekedar makan malam yang mengesankan dengan keluarga. Semua rencana Itu baik-baik saja sampai berita tak terduga dari koordinator saya datang, yang mengatakan bahwa saya wajib mengikuti CIEE’s mid-year orientation and trip yang bertepatan dengan hari ulang tahun saya.

Kamis, 28 Maret. Sehari sebelum saya pergi yang juga merupakan sehari sebelum ulang tahun saya, untungnya saya masih punya kesempatan untuk pergi ke sekolah sebelum koordinator saya menjemput saya di sekolah lebih awal. Saya mendapat banyak kejutan dari semua teman-teman saya. Kumpulan balon-balon dan cokelat di pintu maupun di dalam loker saya dan kue cokelat yang sangat besar dari teman-teman saya. Hingga koordinator saya datang menjemput untuk pergi ke Eureka Spring, Arkansas. Sejujurnya saya tidak di suasana hati yang benar-benar baik pada saat itu karena saya tidak ingin menghabiskan momen ulang tahun saya bersama teman dan keluarga, tapi saya mencoba untuk tetap bersemangat seperti biasa.

Jumat, 29 Maret ( D - day ). Pertama di pagi hari saya bangun dengan semua balon di seluruh tempat tidur, lantai, dan dinding di dalam kamar hotel saya. Semua orang datang dan mengucapkan selamat ulang tahun ke kamar, dan koordinator saya memberi saya pin besar yang bertuliskan "Birthday Girl" yang harus saya pakai sepanjang hari , yang membuat semua orang yang berpapasan dengan saya hari itu mengucapkan selamat ulang tahun kepada saya. Momen yang paling menakjubkan dan mengesankan pada hari itu di malam hari. Kami berkumpul di kamar koordinator saya untuk makan kue dan merayakan ulang tahun saya. Mereka semua bernyanyi lagu selamat ulang tahun dalam berbagai bahasa seperti dalam versi bahasa Arab, Spanyol, Thailand, Korea, China, Serbia, Indonesia, Rusia dan negara-negara lain. Ini benar-benar menyentuh saya dan membuat ulang tahun 18 saya berbeda dari sebelumnya. Dapatkah Anda bayangkan itu, rasanya seperti semacam malam ulang tahun internasional bagi saya!

Senin, 30 Maret. Kami melanjutkan perjalanan di hari terakhir kami di Eureka Spring, Arkansas. Itu benar-benar sedih karena kami memiliki waktu yang sangat baik bersama-sama 3 hari ini. Kami sudah seperti keluarga. Saya tiba di rumah saya di malam hari dan keluarga angkat saya memberi saya kue ulang tahun. Kami merayakan ulang tahun ke-18 saya lagi dan makan malam bersama malam itu.

Selasa, 31 Maret. Pertama saya pikir itu sudah berakhir, dan tidak ada lagi perayaan. Di rumah keluarga angkat saya mereka memiliki pembantu bernama Pam. Selain mengurus anak-anak dan rumah, ia biasanya menjemput saya dari sekolah setiap hari. Pada hari itu, dia memberi saya kejutan lain setelah sekolah dengan memberikan hadiah dan kue cokalat yang luar biasa enaknya.


Sebelumnya saya pikir ulang tahun selama perjalanan tidak akan menyenangkan. Karena saya mengharapkan merayakan ulang tahun dengan semua teman-teman Amerika saya dan keluarga angkat saya akan menjadi hal terbaik. Mengikuti orientasi ke tempat lain dengan orang-orang baru selama ulang tahun saya, ternyata tidak seburuk yang saya pikirkan. Bahkan saya masih sempat merayakan ulang tahun bersama teman-teman amerika saya, bersama teman-teman pertukaran pelajar lainnya dari berbagai negara, dan masih berkesempatan untuk makan malam keluarga bersama induk semang saya.

No comments:

Post a Comment